Followers

Wednesday, March 9, 2011

Korang peNah rase X apa yang aku rase nie???

haLoo...da lame da xupdate belog nih...tgh busy gila wat final year project...
dengan stress nya...dengan penat nya..dan dengan rasa nak putus asa nya..semua ada laaa....
haiz...dun try tis at hoMe....Ya.. akhirnya...siap suda satu draft...tym da abis da wat tesis ni..nak wat power point laa pula...sebenarnya xde rasa nak update nak wat2 keje taip menaip nih tapi daa terlanjur kan.. apa nak buat..bukannya salah aku juga...SIAPA SALAH?
Haaa..berbalik ngan cite entry aku kat atas tuh...korang penah kena gangguan tido eh tidur tak?
tetiba rasa nak share pulak ngan korang...coz malam tadi punye pasal laa ni..cis..xdapat tido dengan LENA semalam....

omg...ni laa jadi nya...kalo xdapat tido..sangat sakit hati kaN...
Da laa bangun awal pagi nak pegi kelas tapi xda klaz rupanya...penat masih terasa lagi nih...
GANGGUAN semasa TIDUR ... korang penah tak?
nak cite nih...pada suatu malam yang sunyi
***
tgh2 online dan bertwitter di waktu malam....tweet aku dibalas oleh artis hihihi..happy kot
aku terdengar bunyi...xtau nak bunyi apa...rumate aku semua da tido daa..tapi aku...sibok on9...
bunyi tu xtau la n xpasti bunyi org berdengkur k bunyi dari luar k aku pun xtau laa...tapi yang pastinya aku memang ada dengar bunyi....mcm bunyi org bersiul....jam menunjukkan pukul 1.46 pagi...dekat2 pukul 2 pagi ..pastu aku tengok laa kat luar tingkap mana tau ada pa2 k...tingkap memang buka coz kalo tutup tingkap macam rimas...tros aku tgk laa...kat luar...tgk punya tgk...xda pa2...pastu aku tgk la jam...da pagi da.. igt nak g klaz soo...aku tros la siap2 tutup laptop nak p tido...(ceh, bajet da claz awal padahal penakot)...pastu aku p tandas...masuk bilik balik ada lagi aku dgr bunyi yang sama...aishh..bunyi apa 2..pastu aku pikir...bunyi hidung berdenkur kot...hahaha...aku pegi la tidoo....abes....
*** chop chop....xabis lagi daa..
aku siap2 la pg set alarm..pastu wat prayer sikit sebelum tidoo...apa lagi pas2 tido laa...tapi masalah nya...
siyes aku tak leh tido lena semalam...
korang penah rase ke tym korang tido tu korang rase yang korang tgh melalui perkara2 yang korang macam tido tapi xmacam tido....haa..tu laa yang aku rase malam tadi...rase pengalaman yang macam bukan mimpi tapi bila ko tersedar ja esok pagi nya korang dah xigt da apa yang berlaku ngan  korang malam tadi...
fuhh...macam seramm..
da xigt da apa yg jadi semalam tapi ada laa igt sikit2
igt macam ada org tarik kaki la...macam ada something kacau..memang gangguan tido lah...tapi aku rase memang daripada pukul dua tuh mcm tido aku yang memang namanya tido jam 4 pagi la kot...
BANYAK lagi yang berlaku semalam tapi siyes la aku xigt...
mesti org kata ada gangguan makhluk halus mcm tu kan...itu xdpt nak dipasti kan... yang penting aku penah kena lagi2 yang org kata kena tindih tu...tapi tu dulu jela...sekarang jarang
terpulang la pada sapa2 nak kata tu sebab apa...mitos atau saintifik...(judge urself)
tapi kalo dari segi saintifik org kata ada masalah dengan organ kalenjar pineal ngan ubun2....tu yg wat badan tetiba paralyze tuh...entah laa labu...
kalo korang nak tau lebih lanjut yang pasal benda2 saintifik ni...tdk la kat cni ye Fenomena & Masalah Tidur
banyak lagi nak cite....haaa
yg penting aku da bangun, masih bole bunyi, bole menaip lagi..waa..

p/s lagipun aku rase itu adalah kesan daripada stres aku wat FYP dua hari kot....tapi stress nya datang lambat sikit je...die tunggu keje siap dulu baru die nak bertindak..

kalo tym2 stress yg macam tu...rase kena cekik dalam tido pun penah tau...berjaga-jaga laa & berigt2 laa.. jangan la.. stress teruk mcm aku ni..nAYa

1 comment:

azira said...

takotnye ros.......