Followers

Wednesday, September 29, 2010

coMpLicateD daY - beRtaHaN

hari ni hari rabu...esok ada field trip selama 3 hari dua malam..pegi deraMakot-
Oppss..hehe..lupe plak..aku ni pelajar yang masih belajar kat universiti la katakan...aku amik forestry.. bidang perhutanan...mesti banyak kan yang tertanya2 ni..kenapa amik perhutanan..satu lagi soalan yang wajib dan selalu terkena ni..apa lah korang nak jadi kuar U nanti? macam la xde keje kalo da kuar U nanti. pelik kan..buruk sangat ke jadi budak hutan ni...aku merasa bangga jadi budak hutan ni tau..lain kali aku cerita yang 2... stay tuned..ni nak sambung cite lagi...banyak yang tak tau ni kan...belajar perhutanan bukannya jadi pegawai hutan or renjer hutan ja..banyak lagi yang korang tak tau pasal ni...jadi manager, businessman, cikgu, dan banyak lagi pun korang boleh kalo belajar perhutanan...jangan pandang rendah...so, lepas ni kalo da sape2 yang berminat nak amik perhutanan ni jangan la ragu2 korang takkan menyesal...tapi....
Berbalik kepada my complicated day....hidup di alam universiti ni bukanlah seindah yang disangka....korang tanya jela sape2 yang study kat universiti...kompom dorang akan mengangguk2 tu.. inilah yang berlaku dengan diri aku sendiri...terlampau banyak dugaan dan cabaran yang telah dilalui selama ni dan yang akan datang kita tak tau lagi apa yang menunggu kita...sampai ada kalanya aku terasa ingin berputus asa....tapi memikirkan yang tujuan utama aku datang sini..aku pikir punya pikir yang aku sememangnya tak boleh berputus asa ni.. aku kena fokus dengan apa yang aku nak capai dalam hidup aku ni.kalo tak tak da guna la aku hidup kan...aku mesti buktikan yang aku boleh berjaya kan,kan...aku kena tunjukkan yang aku boleh..boleh..berjaya... aku harus bertahan dan bertahan..harap lah mampu

No comments: